Spegel spegel på väggen där...

Helgen har gått i skönhetens tecken. På lördagen hade jag den äran att gå modell för Cecilia Lidén som är en 7-faldit SM vinnare i Make up. Det blev en heldag, kl 11:00 åkte jag till Vilsta där lades grunden av mitt make. Sedan åkte jag till frisöreleverna på John Bauer gymnasiet, de gjorde en snygg uppsättning som tog 2timmar. När jag var klar gick jag (halvsminkad och med en snygg uppsättning på håret) över stan till Contrast där showen skulle vara. Fick öva på scen, sedan var det bara att vänta... Men vad fantastisk hon är Cecilia! Många bra tips och knep :-) Det var kul att få vara modell för en kväll och inte behöva själv ha kontroll på att hår och make var bra, för det gjorde stylisterna, lyxigt ;)  Var rätt trött när jag styrde bilen hemåt vid 23:30 och innan jag fick hoppa i säng så skulle jag plocka ur alla hårnålar...
Upp o hoppa kl 6:00 nästa dag, för då var det hundarnas tur, utställning i Strömsholm. Träffade en tjej som jag gick jakt och apporterings kursen med, våra stora hundar har samma namn och är lika gamla och tro det eller ej men hon hade också en valp som var lika gammal som min och hade samma namn ;D
Det var Sagas första utställning, hon fick ett första pris och fick en femte placering i sinn klass :-) Hennes kritik: Feminin harmoniskt byggd tikvalp, härligt huvud och uttryck. Bra hals och resning. Goda vinklar fram och bak. Passande benstomme. Välkroppad. Avfallande kors. Rör sig väl. Utmärkt pälskvalitet.
Selma fick också ett första pris. Snygga och duktiga hundar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0